×
NOTIS / NOTICE


Pendaftaran ini adalah untuk perkhidmatan MyKNP sahaja.
Untuk Program Pengurusan Kredit (PPK),
sila layari www.akpk.org.my



This registration is strictly for MyKNP services only.
For Debt Management Programme (DMP),
please visit www.akpk.org.my

Appointment Registration / Pendaftaran Temujanji

.

Personal Information / Maklumat Peribadi


.

Housing Loan Bank Applied / Bank Pinjaman Perumahan Dipohon


.

Appointment / Temujanji


No 11, Ground Floor
Jalan Persiaran Sultan Abdul Hamid,
Kompleks Sultan Abdul Hamid,
05050 Alor Setar
Kedah Darul Aman.
Tel : 604 771 5773

Bangunan Bank Negara Malaysia
No.27 Lebuh Light
10200 Penang
Tel : 604 261 2246
Fax : 604 261 2243

PT5, Ground Floor
Kota Indah,
Jln Sultan Yahya Petra,
15200 Kota Bharu
Tel : 609 747 6968
Fax : 609 746 1085

Bangunan Bank Negara Malaysia
Jalan Sultan Mohamad
21100 Kuala Terengganu
Tel : 609 631 2797
Fax : 609 631 2801

Unit B-2-1 Greentown Square
Jalan Dato' Seri Ahmad Said
30450 Ipoh
Perak
Tel : 605 242 8319
Fax : 605 242 8452

G-02 Mahkota Square
Jalan Mahkota
25000 Kuantan
Tel : 609 513 3190
Fax : 609 513 3255

Ground & Mezzanine Floor, No 179,
Bangunan Munshi Abdullah
Jalan Munshi Abdullah
75100 Melaka
Tel : 606 292 1238
Fax : 606 292 1251

Bangunan Bank Negara Malaysia
Jalan Bukit Timbalan
80720 Johor Bahru
Tel : 607 221 0533
Fax : 607 221 0535

Level 5 and 6, Menara Bumiputra Commerce
Jalan Raja Laut
50350 Kuala Lumpur
Tel : 603 2616 7766
Fax : 603 2616 7601

Bangunan Bank Negara Malaysia
Jalan Lapan Belas
88000 Kota Kinabalu
Tel : 6088 538 355
Fax : 6088 538 377

Bangunan Bank Negara Malaysia
Jalan Satok
93720 Kuching
Tel : 6082 414 910
Fax : 6082 414 960


.

Terms and Conditions / Terma dan Syarat

Pelanggan AKPK dan pelawat yang dihormati
NOTIS PRIVASI SEHUBUNGAN AKTA PERLINDUNGAN DATA PERIBADI 2010


Selaras dengan peruntukan Akta Perlindungan Data Peribadi 2010, kami dikehendaki untuk memaklumkan hak berkenaan dengan Data Peribadi anda dan pemohon bersama (jika ada) yang sedang dikumpulkan dan seterusnya diproses. Dengan ini, adalah dimaklumkan bahawa data peribadi dan maklumat selainnya secara keseluruhannya yang diberikan oleh anda dan pemohon bersama (jika ada) menurut permohanan / permintaan ini bakal digunakan dan diproses oleh Agensi Kaunseling Dan Pengurusan Kredit (AKPK) bagi maksud-maksud atau / tujuan-tujuan berikut:

  • • Menjawab pertanyaan-pertanyaan anda dan pemohon bersama (jika ada);
  • • Untuk perhubungan dan memastikan kepuasan pelanggan, yang mungkin termasuk menjalankan kajian untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan kami, membalas kepada pertanyaan dan aduan serta untuk menyelesaikan percanggahan secara umumnya;
  • • Untuk memberi anda dan pemohon bersama (jika ada) maklumat tentang produk dan perkhidmatan-perkhidmatan agensi kami, institusi-institusi yang terlibat, jabatan-jabatan dan agensi-agensi kerajaan dan bukan kerajaan;
  • • Kegiatan-kegiatan agensi lain yang sah; dan / atau
  • • Maksud-maksud selainnya seperti yang termaktub di dalam terma dan syarat-syarat yang terkandung di dalam perkhidmatan “Khidmat Nasihat Pembiayaan” (MYKNP) yang disediakan oleh pihak AKPK.

Selain yang telah dinyatakan dalam Notis ini, kami tidak akan mendedahkan Data Peribadi anda dan pemohon bersama (jika ada) tanpa kebenaran anda dan pemohon bersama (jika ada) kecuali jika kami diberi hak atau diwajibkan untuk mengambil tindakan tersebut daripada segi undang-undang (contohnya, jika kami diperlukan untuk mengambil tindakan tersebut menurut proses undang-undang atau bagi tujuan pencegahan fraud atau jenayah-jenayah lain) atau sekiranya kami mempercayai bahawa tindakan sebegitu diperlukan untuk melindungi dan/atau mempertahankan hak-hak, harta atau keselamatan diri kami dan pelanggan-pelanggan kami atau individu-individu lain.

Kami akan menyimpan Data Peribadi anda dan pemohon bersama (jika ada) selagi perlu untuk tujuan perniagaan yang sah, atau jika sebaliknya dibenarkan oleh undang-undang yang berkenaan. Notis ini akan disemakkan dan dikemaskinikan dari semasa ke semasa berdasarkan perubahan dalam undang-undang, perubahan dalam amalan perniagaan, prosedur dan struktur kami, dan perubahan jangkaan privasi masyarakat Anda perlu menyemak Notis ini dari semasa ke semasa untuk memastikan anda mengetahui versi yang terkini yang terpakai setiap kali anda mengakses laman web ini.

Pemberian Data Peribadi anda dan pemohon bersama (jika ada) dan penggunaan berterusan perkhidmatan-perkhidmatan dianggap kebenaran kepada kami untuk mengumpul, memproses dan menyimpan data selaras dengan di atas. Anda boleh pada bila-bila masa selepas ini mengemukakan pertanyaan, aduan dan meminta akses kepada, dan pembetulan terhadap, Data Peribadi atau menghadkan pemprosesan Data Peribadi anda dan pemohon bersama (jika ada) dengan menghantar permintaan berkenaan kepada Pegawai Perlindungan Data Peribadi Agensi kami menerusi pos berdaftar atau emel seperti yang dinyatakan di bawah:

Alamat surat menyurat :

Pegawai Perlindungan Data Peribadi
Agensi Kaunseling Dan Pengurusan Kredit (AKPK)
Aras 14, Menara TH Perdana
1001, Jalan Sultan Ismail
50250 Kuala Lumpur
Nombor Fax: 603-2610 5566
Emel: pdpo@akpk.org.my

Dear valued AKPK customers and guests
PRIVACY NOTICE PURSUANT TO THE PERSONAL DATA PROTECTION ACT 2010


In line with the Personal Data Protection Act 2010, we are required to inform you of your rights in respect of your and co-applicant’s (if any) personal data that is / are being collected and further processed. In this regard, please be informed that the personal data and other information (collectively, “Personal Data”) provided by you and co-applicant (if any) pursuant to this application / request may be used and processed by our Agency for the following purposes/reasons:

  • • To respond to your inquiries;
  • • To communicate and ensuring customer satisfaction, which may include conducting surveys to improve the quality of our services, responding to inquiries and complaints and to generally resolve disputes;
  • • To provide you with information on product and services of our Agency, its related governmental and non-governmental departments and agencies;
  • • Other legitimate business activities of the Agency; and/or
  • • Such other purposes/reasons as set out in the terms and conditions of Khidmat Nasihat Pembiayaan (MYKNP) services by AKPK.
Except as set out in this Notice, we will not disclose your and co-applicant’s (if any) personal data without your permission unless we are legally entitled or required to do so (e.g. if we are required to do so by legal process or for the purposes of prevention of fraud or other crime) or if we believe that such action is necessary to protect and / or defend our rights, property or personal safety and those of our clients or other individuals.

We retain data for as long as necessary for its legitimate business purposes, and as otherwise permitted by applicable law.

This Notice maybe reviewed and updated from time to time to reflect changes in the law on privacy matters. Please check this notice occasionally to ensure that you are aware of the most recent version. By providing us your and co-applicant’s (if any) data and the continued usage of our services, is deemed as your consent for us to collect, process and store your personal data in accordance with the above. You may at any time hereafter make inquiries, complains and request for access to, or correction of, your Personal Data or limit the processing of your Personal Data by submitting such request to the Personal Data Protection Officer of our Agency via registered post or email as set out below.

Postal address :

Personal Data Protection Officer
Agensi Kaunseling dan Pengurusan Kredit (AKPK)
Level 29, Menara TH Perdana
1001, Jalan Sultan Ismail
50250 Kuala Lumpur
Facsimile Number: 603-2610 5566
Email: pdpo@akpk.org.my